Kontakt oss

Telefon: 480 33 948/907 34 301
E-post: bryggerhuset.nettbutikk@gmail.com
Org nr: 99025096

Åpningstider kundeservice

Hverdager: kl. 08.00 – 18.00

Lørdag: kl. 10.00-16.00

Henvendelser besvares innen 48 timer.

Besøksadresse

Vangsveien 6, 1814 Askim

Registrering

For å handle i nettbutikken trenger du ikke registrere deg som kunde før du kommer til kassen. Der kan du velge passord slik at du har oversikt over tidligere bestillinger og logge på neste gang du skal handle. Du kan også handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved levering til utlandet, ta kontakt. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

Adresseendring

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig dersom du handler med kort. Ved fakturakjøp sendes varene til din folkeregistrerte adresse.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte Kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.

Betaling

I vår nettbutikk kan du betale med både faktura, delfaktura og kredittkort gjennom Klarna Checkout. Ingen ytterligere kostnader vil bli lagt til kjøpesummen, bortsett fra frakt. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med Klarna som samarbeidspartnere blir denne sikkerheten ivaretatt.  Ved et kjøp i vår nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er pakket og sendt. Velger du faktura eller delfaktura vil du motta en e-post med faktura fra Klarna når varene er bestilt.

Det er et krav fra Klarna at personnummer blir lagt inn ved kjøp. Dette er for trygt å kunne identifisere deg og hindre uautorisert bruk eller misbruk av Klarna Checkout, samt  for å oppfylle kravene i henhold til god kredittformidling.

Fakturaspørsmål: 
Har du bestilt medfaktura og har spørsmål vedrørende denne, ber vi deg ta kontakt med Klarna direkte på telefon: 21 01 89 91

Les mer om Klarna.

Der kan du også logge deg på “Mitt Klarna” for å få oversikt over dine faktura.

Kontakt oss:
Finner du ikke svar på det du lurer på, er du velkommen til å kontakte oss. Vær vennlig å oppgi ordrenummeret ditt om henvendelsen gjelder bestilling som du har gjort i nettbutikken. bryggerhuset.nettbutikk@gmail.com

Leveringstid

Leveringstid beregnes normalt til 2-4 virkedager + ordinær postgang. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt. Du har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Frakt 80 kr,  vi sender ikke til utlandet. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Leveransevilkår

Alle ordre fra Bryggerhuset på Jahren vil bli sendt med Posten. Du får en hentemelding på sms om når og i hvilken lokale “post i butikk” der pakken kan hentes.  Du kan også velge å hente varer på Bryggerhuset på Jahren. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Dersom varen kunden ønsker er utsolgt kan kunden ta kontakt med Bryggerhuset på Jahren for spørsmål om når varen er tilbake på lager. Eventuelt vil dette være informasjon som kommer frem på produktet i nettbutikken.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare, er du selv ansvarlig for kostnaden ved evt. retur. Send pakken tilbake via din lokale Posten-butikk. I skjema på www.bryggerhusetpaajahren.no/returskjema melder du inn at du sender tilbake varen. Der kan du også skrive inn hva du ønsker å bytte til. MERK at vi ikke kan garantere at varen du ønsker istedenfor er på lager nå vi mottar returen. For å være på den sikre siden anbefaler vi at du bestiller ønsket vare på nytt i nettbutikken og heller sender tilbake gammel vare med ønske om refusjon. Velg da heller “retur” istedenfor “bytte” i returløsningen, www.bryggerhusetpaajahren.no/retur. Vi refunderer beløpet senest 5 dager etter mottatt retur.

 

Retur

Dersom du skal returnere en vare er du selv ansvarlig for kostnaden ved evt retur. Du leverer varen inn der du hentet den (eller på et annet hente-/innleveringssted til Posten).  NB! Send din ordrebekreftelse sammen med returpakken. Fyll ut skjema fra får side; www.bryggerhusetpaajahren.no/returskjema

Tilbakebetaling ved returer

Hva skjer dersom du allerede har betalt med kredittkort?

Om du har betalt med kort får du en automatisk e-post om at vi har startet en tilbakebetaling når vi registrerer returen. Pengene blir tilbakebetalt til samme kort som ble brukt ved kjøpet. Det kan ta opptil 2-3 dager før pengene er refundert.

Hva skjer dersom du har mottatt faktura og denne ikke er betalt?

Dersom du har valgt fakturabetaling men ikke betalt fakturaen, får du en oppdatert faktura dagen etter med nytt beløp dersom det er en delretur. Dersom fakturaen har blitt slettet får du en oppdatert faktura med fakturabeløpet 0 og teksten “Annullert” på fakturaen.

Hva skjer dersom du allerede har betalt faktura?

Dersom du har betalt faktura, så får du en e-post angående tilbakebetaling med informasjon om hvilket beløp som vil bli tilbakebetalt. Du behøver da å fylle ut et skjema med konto-og personopplysninger.

Angrerett

Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som må være vedlagt returen. Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:

Alternativ 1 – Levere varen til den butikken varen(e) ble kjøpt i – Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det tilstrekkelig å vise kvittering.

Alternativ 2 – Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne sammen med varen til Bryggerhuset på Jahren(se kontaktinformasjon). Ved valg av alternativ 2, må kjøper selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur.

I begge tilfeller må varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på.Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).

Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Uavhentede pakker

Dersom Posten er valgt som transportmetode vil det bli sendt ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-  for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Dersom du har valgt å hente pakken hos Bryggerhuset på Jahren, vil det sendes en påminnelse dersom ikke pakken hentes. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Heving av kjøp

Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kan produktet sendes kostnadsfritt inn til Bryggerhuset på Jahren ved hjelp av en postlapp som vi lager og sender til kunden. Send oss en mail på bryggerhuset.nettbutikk@gmail.com, eller ring oss på tlf. 480 33 948/907 34 301 for å få tilsendt returseddelen. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å merke forsendelsen tydelig med hvem den er fra, og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon, og ved heving av kjøp pga forsinket levering vil skje innen 14 dager

Returadresse

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:

Bryggerhuset på Jahren
Vangsveien 6
1814 Askim

Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt-situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Innhold på nettsidene er Bryggerhuset på Jahren sin eiendom. Innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning.

Sikkerhet

Din trygghet og sikkerhet er svært viktig for oss, og med samarbeidspartnere som Klarna, sikrer vi dette. Klarna ble grunnlagt i 2005 med en klar ambisjon om å få slutt på utrygg netthandel. I dag er selskapet en av Europas største banker, kjent for enkle, sikre og smidige betalingsløsninger. Med mer enn 1 500 medarbeidere i hele 18 markeder, er Klarna løsningen for over 60 millioner kunder og 70 000 bedrifter. Klarna tilbyr kortbetaling, faktura og delbetaling, og gir dermed kundene mulighet til å selv bestemme når og hvordan de ønsker å betale. I 2014 slo de seg sammen med SOFORT og dannet Klarna Group.

Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettside til datamaskinen din, der den er lagret enten i minne (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte cookies). Dataene blir returnert til websiden ved senere besøk. Cookies tillater oss å kjenne deg igjen automatisk når du besøker nettstedet vårt, slik at vi kan gjøre opplevelsen personlig og tilby bedre service. Vi bruker også informasjonskapsler (og lignende data, som for eksempel Flash cookies) blant annet til forebygging av svindel. Hvis nettleseren din er satt til å avvise cookies fra vår nettside, vil du ikke vil være i stand til å fullføre en handel eller dra nytte av visse funksjoner på vår nettbutikk, for eksempel å lagre varer i handlekurven eller motta personlige anbefalinger. Vi anbefaler sterkt at du konfigurerer nettleseren til å godta cookies fra vår nettside.

Personlig informasjon

Når du handler hos oss oppbevarer vi informasjon som navn, adresse og telefonnummer. Dette er for å gjøre oss i stand til å fullføre handelen og levere ordren til deg. Vi behandler din informasjon med den høyeste diskresjon og håndtere dine personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven (PDA). Du har alltid rett til å få den informasjonen vi har lagret om deg, samt å få den slettet. Kontakt kundeservice på bryggerhuset.nettbutikk@gmail.com hvis du vil at informasjonen skal slettes.

Aldersgrense

For å handle hos oss må du være minst 18 år.